Karantinas – ne tik nuopolių, bet ir idėjų generavimo metas.

Tą drąsiai paliudyti galėtų prekės ženklo „Little match“ įkūrėjos Justė Kasperavičiūtė ir Gabija Bezubovaitė, sugrįžusios iš didmiesčių ir pradėjusios savo verslo kelionę būtent Utenoje.

Prieš daugiau nei metus įsikūrusioje studijoje merginos kuria ir siuva drabužius ne tik žmonėms, bet ir jų augintiniams. Kaip pačios sako, tokio verslo poreikis nuolat auga.

Fotografė, viena iš „Little match“ įkūrėjų Justė Kasperavičiūtė pasidalino mintimis apie neįprastą verslo idėją, gyvenimą nedideliame mieste ir galimybes čia.

Neįprasta draugės dovana

Justė prisipažino, jog sukurti savo mados prekės ženklą pastūmėjo netikėtas pokalbis su mokyklos laikų drauge bei gauta dovana iš jos.

„Viskas prasidėjo kiek neįprastu laikotarpiu – karantino metu. Socialiniuose tinkluose pastebėjau kaip viena mano draugė kelia savo siuvamų drabužių nuotraukas. Tai mane labai nustebino. Nusprendžiau jai parašyti ir pasveikinti su tuo, jog pagaliau atrado save“, – apie būsimo verslo užuomazgas pasakojo Justė.

Kadangi merginos dažnai mieste kartu vedžiojo šuniukus, Gabija vieną sykį nusprendė nustebinti draugę: gimtadienio proga Justei pasiuvo dovanų – vieną džemperį jai, kitą šuniukui.

„Nusprendžiau iškart pasipuošti ir nuotrauką su šuniuku įkėliau į socialinius tinklus. Po keletos valandų paskambino Gabija, ji nesuprato, kas vyksta. Jos asmeninėje parduotuvėje prekyba padidėjo kelis kartus, o telefonas tiesiog kaito nuo žinučių“, – neįprastą pradžią prisiminė Justė.

Po kurio laiko merginos nusprendė, jog gali puikiai papildyti viena kitą. Justė yra puiki fotografijos ir makiažo specialistė, Gabija – profesionali drabužių kūrėja ir siuvėja.

Poreikis augintinių drabužiams – didelis

Justė pasakojo, jog pradėdamos dirbti kartu net nemanė, jog Utenoje yra tiek daug jų bendraminčių-augintinių mylėtojų.

„Pradžioje buvo įdomu, ar tikrai yra daug žmonių, kuriems rūpi jų augintiniai. Pasirodo, tikrai yra. Nors atrodo, kad tai daugiau vaikų ar moterų noras papuošti savo šuniukus, tačiau lygiai taip pat pas mus užsuka ir vyrai. Dažniausiai viskas būna susiję: tie, kas nori papuošti savo augintinį, dažniausiai pageidauja kažko ir sau“, – atviravo Justė.

Pasak „Little match“ įkūrėjos, internetu šiais laikais galima pasiekti bet kurį pasaulio kraštą, tad tai netrukdo merginoms gyventi bei kurti nedideliame mieste.

„Mažame mieste kaip tik yra didesnis postūmis kažką naujo pradėti. Mes, gyvenantys čia, turime daugiau ryžto išbandyti naujoves, nes pas mus daug ko trūksta. Didmiestyje būtų sudėtingiau, kadangi ten ir taip yra daug pasirinkimo, būtų sunku rasti savo nišą. O čia jaučiamės gerai, turime kūrybos laisvę“, – džiaugėsi pašnekovė.

Nors didžioji merginų pagamintų drabužių dalis parduodama internetu, visgi, jos nusprendė įkurti ir fizinę parduotuvę, į kurią neretai atvyksta klientai ir iš Vilniaus, Kauno, aplinkinių miestų.

Netikėtas projektas ir nuolatinis mokymasis

Prieš daugiau nei metus Justė ir Gabija įsteigė savo mažąją bendriją. Justė atviravo, jog išmokti administruoti bendrijos veiklą mokytis tenka ir dabar, kai įmonė jau veikia.

„Kai tik atrandame laiko, stengiamės dalyvauti įvairiuose mokymuose, programose, kurias pasiūlo Utenos rajono savivaldybė, Utenos miesto vietos veiklos grupė. Nors kai toks įtemptas darbo grafikas, tai padaryti labai sunku, tačiau mokomės, judame į priekį“, – teigė J. Kasperavičiūtė.

Merginos praėjusiais metais teikė ir laimėjo projektą pagal Užimtumo tarnybos priemonę Savarankiško užimtumo rėmimas. Kaip sakė pašnekovė, šis projektas leido joms įsigyti reikiamos siuvimo įrangos, padidino darbo našumą.

„Paraišką mes užbaigėme paskutinę naktį… Nemanėme, kad mums pasiseks, tačiau nutiko geriausia. Žinoma, išmokome, kaip reikia administruoti projektą, kaip valdyti įmonę. Ši priemonė mums tikrai labai padėjo“, – pasidžiaugė Justė.

Įvairius verslumo, projektų rengimo mokymus ir verslo konsultacijas Utenoje vykdo Utenos miesto vietos veiklos grupė.

Daugiau informacijos apie grupės veiklą galite rasti Facebook: https://www.facebook.com/utenosmvvg/

Straipsnis parengtas įgyvendinant projektą „Bendros verslumo iniciatyvos“ (Nr. 08.6.1-ESFA-T-927-03-0006), kuris finansuojamas Europos Socialinio fondo lėšomis.